زمزمه آرام دل

اجتماعی ادبی انتقادی طنز

زمزمه آرام دل

اجتماعی ادبی انتقادی طنز

بی عنوان

تا که بودیم ؛ نبودیم کسی
کشت ما را غم بی هم نفسی
تا که خفتیم ؛ همه بیدار شدند
تا که مردیم همگی یار شدند
قدر آن شیشه بدانید که هست
نه در آن موقع که افتاد و شکست

فقط بخواه

سرتو بالا کن....
فقط بخواه
آنچنان زلال می بارم؛
که تمام گلها
آرزوی یک نگاهت را بشکفند

(ب رشیدیان)

سوگند

‏به جز حضور تو
هیچ چیز این جهان بیکرانه را
جدی نگرفته ام
حتی عشق را .

قارون ایران گریخت

شهرام جزایری فرار کرد .

میگن پول؛ پول میاره ولی برای این آقا سیل می آورد . شما از هر راهی که حساب کنید نمیتونی بفهمی که چطور در این مدت کوتاه می شود اینهمه پول در بیاری . سرعت پولدار شدنش صد برابر بیل گیتس صاحب مایکروسافت بود . این بابا اگر به دست انداز نمی خورد تا سال ۱۳۹۰ سهامدار عمده مملکت می شد که یعنی بیشتر از نصف مملکت مال این بابا می شد.

قربون خدا برم توی این مملکت گل و بلبل چه معجزاتی که رخ نمیده . چند سال قبل اعلام کردند که ده تن طلا هنگام خروج از کشور کشف و ضبط شد و بعد از چند روز اعلام کردند که اشتباه شده و اینها مفرغ بوده .

این نور چشمی هم مدتی در یک گوشه آرام استراحت می کنه و وکلایش هم سرمایه هایش را از چهار گوشه دنیا جمع و جور می کنند تا سال بعد که مقیم آمریکا شد ؛ کارشو دوباره شروع کنه

آنجا معلوم میشه که نمره های ۲۰ را خودش می گرفته یا بهش می رسوندند

بزرگترین نعمت خدا

آدمها موجودات غریبی اند به قول شریعتی تفاوت آنها از لجن هست تا روح خدا . اکثر آدمها وسط این مرز به سر میبرند .

یکی ناله میزنه که چرا هر چی می خوام فراهمه؛ یکی هم باید محتاج شام شبش باشد؛

هیچ میدونید بزرگترین نعمت خدا چیه؟ نعمتی که فکر کنم از سلامتی هم با ارزشتره .

نفهمیدن .

اگر نفهمی همسایه ات چطور با شکم گرسنه میخوابه؛ اگر نفهمی همکلاسی دانشگاهت شهریه خودشو از کجا در میاره ؛ اگر نفهمی همکارت با ۲۰۰ تومان حقوق چطور ماهی یک میلیون برای شیمی درمانی مادرش خرج میکنه ؛ اگر نفهمی مرد بیکار باشه و نتونه ۲۰۰ تومن پول تو جیبی به دخترش بده؛ اگر نفهمی تو این مملکت چه حقی از تو خورده میشه؛ اگر...... اگر..........

میدونی چقدر احساس خوشبختی می کنی؟

از قدیم می گفتند عقل و شعور . یعنی این دو جدا از هم هستند .دکتر شریعتی می گفت: بی شعوری بد تر از بی شرفی است . اصلا بی شعوری خود یک جرم است . نفهم همان بی شعور هست.

او راحت میخورد ؛ راحت می خوابد؛ از روزمره گی لذت می برد ؛ درد همنوع ندارد؛ تفصیری هم ندارد چرا که نمی فهمد

زندگیش مرتب است .

انرژی هسته ای

امروز هم گذشت ؛ آمریکا هم هنوز هیچ غلطی نکرده است . اپوزسیون هم مثل آمریکا

یکی از دوستان خارج نشین می گفت ؛ از احمدی نژاد خوشم میاد برای این که یک جمله میگه و در اروپا همه به تکاپو می افتند و کیف میکنم از این از خود راضی ها که این جور به هم می ریزند.

بعد از ۲۸ سال و با پشت سر گذاشتن این همه مشکل ؛ فکر می کردیم حالا وقت آشتی کنان رسیده حالا نه تنها آشتی نکردیم بلکه باعث بانی جنگ سوم جهانی نشیم ؛ شانس آوردیم

در مورد جنگ احتمالی نکات جالبی هست از جمله تمام خلیج فارس در تیر رس موشکها ی ایران قرار دارد . این جنگ ؛ جنگ موشکها است . کسی میتواند مقاومت کند که تعداد بیشتری از این موشکها را داشته باشد. (باز هم در این باره خواهم نوشت)